7ZŠ Kolín - Čtyři dny v Londýně

První den na nádraží v Kolíně byl plný nadšení i obav. Můj pohled na dobrodružství v Londýně to nemohlo narušit! Představovala jsem si, jak se budeme toulat starými ulicemi Londýna a budeme si vyprávět, jak nějaká slavná anglická osobnost prošla po místě, kde stojíme.

První paprsky sluníčka nám šlehaly do obličeje a já jsem se přemýšlela na tím, jak se bude odehrávat let. Byla to moje premiéra letadlem, víte…
V letadle byla správná atmosféra a pilot začal startovat. Všichni jsme se v úžasu kochali krásou prosvětleného nebe, když jsme lehce plachtili po oblacích.
Asi okolo půl sedmé večer jsme přistáli na londýnském letišti London Standsted. Vyšli jsme z letiště a začaly na nás padat první kapky londýnského deště. Učitelé měli pravdu, když říkali, že Londýn je známý svým sychravým počasím.
Cestou do hotelu jsme obdivovali rychlá auta, nádherné budovy.
Na našem denním programu byli památky jako Londýnský Tower nebo známý Tower Bridge. Cestou do muzea moderního umění jsme se zastavili na mostě, kde se natáčel Harry Potter a kochali se výhledem na sluncem prosvícené břehy řeky Temže. Zašli jsme také do oblíbené restaurace v čínské čtvrti. Cestou známým dvoupatrovým autobusem jsme shlédli náměstí Piccadilly Circus nebo rozlehlý Hyde park. Ve vědeckém muzeu jsme se podívali, jak funguje tělo člověka  a zjistili mnoho nových informací o medicíně. Po dni stráveném v Londýně jsme byli tak unavení, že jsme se toužili už se vykoupat a zachumlat se do postelí.
Druhý den jsme si to namířili k Buckinghamskému paláci podívat se na výměnu stráží v těch chlupatých čepičkách, které připomínají velké afro. A divadlo začalo. Vojáci pochodovali sem a tam, ječeli na sebe, potom byli milí -  no prostě bomba!
Cestou na autobus jsme se vyfotili s místním policistou, který byl moc ochotný a vypůjčil nám svoji helmu.
Odpoledne jsme se svezli dvoupatrovým autobusem, ze kterého jsme viděli londýnský parlament a proslulý Big Ben. Míjeli jsme spoustu památek. Dvoupatrový autobus jsme vyměnily za loď a okusili houpání vln a vítr ve vlasech na vlnách řeky Temže. Metrem jsme se přemístili k nejdražšímu obchodu v Londýně jménem Harrods.
Nastal třetí a poslední den . Dopoledne jsme šli do Britského muzea, kde jako raritu měli půjčenou naší českou Věstonickou Venuši. Dále jsme šli na nákupy napříč ulicí jménem Oxford Street. Autobusem jsme se dopravili na letiště London Luton, viděli jsme, co znamená opravdová dopravní zácpa, double deckery zablokovaly skoro celý Londýn, ale nás to nepřekvapilo, na letišti jsme byli včas! Let zpátky byl hezčí. Byl jinačí v tom, že jsme letěli v noci. Londýn z výšky svítil, takže to byl krásný pohled tam ze shora.
Abych to shrnula, bylo to moje nejlepší dobrodružství v životě  za to děkuju.